E-mail markedsføring

E-mail markedsføring

For det første, vigtigst af alt, er e-mail marketing ikke spam. Spam, også kendt som uønsket mail, refererer til alle uønskede e-mails, der sendes ud i bulk til en massemodtagerliste. Det er de e-mails, der lander i din indbakke, selvom du aldrig har tilmeldt dig dem. 

Spammere kan komme med påstande, der er for gode til at være sande, eller sende det samme indhold til alle på deres liste, uanset deres interesser. De sender ofte så mange e-mails, at de ender med at irritere potentielle kunder.

Hvordan adskiller e-mailmarketing sig fra spam? 
E-mail-marketing er, når et brand sender beskeder til en liste over eksisterende abonnenter for at dele information, fremme salg eller skabe fællesskab. Det betyder at sende relevant, nyttigt indhold til folk, der har sagt ja til at modtage det. Når det er gjort godt, hjælper e-mail marketing brands med at opbygge og vedligeholde relationer med potentielle og eksisterende kunder. Hvordan undgår brands at støde på som spammere? 

Hvordan sikrer de, at de sender det rigtige indhold, til de rigtige mennesker, på det rigtige tidspunkt?
De bruger segmentering og personalisering. Lad os tage disse ideer én ad gangen. Først segmentering.
E-mail-segmentering er praksis med at opdele en e-mail-abonnentliste i mindre grupper eller segmenter, baseret på kriterier som interesser, placering eller købshistorik. Det giver brands mulighed for at tilpasse e-mails til forskellige grupper og sende abonnenter indhold, der er relevant for dem. Jo mere brands lærer om deres abonnenter, jo mere kan de segmentere deres lister, hvilket gør det nemmere at opbygge relationer til kunderne. Så hvis nogen køber kattefoder fra en dyrehandel, vil de måske sætte pris på at få annoncer om andre katterelaterede produkter som godbidder eller legetøj. Men hvis de får en kupon til fuglefrø, kan de slette den e-mail, og de kan endda helt afmelde, hvilket er det modsatte af, hvad dyrebutikken ønsker. Lad os gå videre til personalisering. 

Mens segmentering hjælper marketingfolk med at beslutte, hvilket e-mail-indhold der skal sendes til hvilke personer, er personalisering en proces med at tilpasse e-mail-indhold til individuelle abonnenter.
Det betyder ikke, at du kører en anden e-mail for hver enkelt abonnent. Hvis e-mail marketingfolk gjorde det, ville de ikke have tid til andet. Men der er nogle ting, de kan gøre for at levere en oplevelse, der føles specifik for hver enkelt. Her er et par eksempler: E-mail marketingfolk kan henvende sig direkte til hver enkelt modtager ved at skrive deres navn i hilsenen eller emnelinjen. Send kampagner til særlige begivenheder som fødselsdage, helligdage eller mærkedage. Send beskeder, der matcher, hvor kunderne er i marketingtragten. For eksempel bør en e-mail om et loyalitetsprogram sandsynligvis ikke gå til abonnenter, der stadig er på overvejelsesstadiet. Endelig kan de følge op på tidligere interaktioner, som at bede en kunde om at dele deres mening om et nyligt køb. Nu ved du forskellen mellem e-mailmarketing og spam, og hvordan brands bruger teknikker som segmentering og personalisering til at opbygge og vedligeholde kunderelationer. På et senere tidspunkt vil du lære om nogle forskellige typer e-mails, der kan engagere, konvertere og fastholde kunder.